device-laptop-man-1872757
Firma,  Rozwój,  Usługi

Czy tylko firmy z IT mają szanse na szybki rozwój?

Technologie informatyczne rozwijają się obecnie niezwykle dynamicznie, nic tez nie wskazuje na to, aby ten trend miał się w najbliższych latach zmienić. Jest to bowiem bardzo żyzny grunt, kopalnia nowych pomysłów, raj zarówno dla dużych korporacji międzynarodowych, jak i lokalnych startupów.

Czasem jestem z pozoru prosty pomysł jest w stanie zrewolucjonizować rynek, przewrócić do góry nogami znany dotychczas porządek. Głównie z tego powodu uważa się, że na szybki rozwój liczyć obecnie mogą wyłącznie te firmy, które związane są z IT. Czy jest tak w rzeczywistości?

Oczywiście IT jest obszarem, którym warto się zainteresować, jeśli liczymy na szybki i dynamiczny rozwój naszej działalności, z drugiej strony liczyć się również należy z ogromną konkurencją. Jeśli wolelibyśmy skupić się na innym sektorze gospodarki, warto zwrócić uwagę na transport. We współczesnym świecie bardzo rozmyło się pojęcie granicy, nie stanowią już one przeszkody takiej, jak przed laty.

Firmy transportowe, logistyczne i spedycyjne, działające zarówno w obrębie kraju, jak i w skali międzynarodowej cieszą się obecnie sporym powodzeniem i trend ten najprawdopodobniej będzie się utrzymywać jeszcze przez wiele lat. Zajmują się one nie tylko przewożeniem produktów z punktu a do punktu b, ale tez organizacją tego przewozu na każdym etapie, załatwieniem odpowiednich dokumentów przewozowych, opracowaniem optymalnych tras przejazdu, zapewnieniem bezpieczeństwa transportowanego towaru, sprawnego dostarczenia i tak dalej.

Powodzeniem cieszą się też firmy zajmujące się prowadzeniem księgowości. Duże firmy zwykle mają swój własny dział księgowy, jedno lub dwuosobowe działalności często same zajmują się prowadzeniem ksiąg rachunkowych, niezbędnej dokumentacji, wystawianiem faktur itd. Średnie przedsiębiorstwa zwykle jednak zlecają prowadzenie tej działalności firmom zewnętrznym. Bardzo prężnie działającym sektorem jest też marketing, głównie prowadzony w formie internetowej. Jest na niego rosnące zapotrzebowanie, ciągle tez pojawiają się nowe rozwiązania, mające pomóc firmom w zdobyciu nowych klientów i rozdystrybuowania swoich materiałów reklamowych.