Biznes,  Firma

Strój dla managera – porady

Dla wielu osób formalny dress code stanowi spore ograniczenie, bez wątpienia jednak nie da się go uniknąć, zwłaszcza w pracy. To, jak wyglądamy, stanowi naszą wizytówkę. Jeśli chcemy być traktowani jak profesjonaliści, tak też powinniśmy wyglądać.

Oczywiście inne zasady obejmują prezesa wielkiej firmy, inne zaś pracownika na najniższych szczeblach. Poniższy tekst skupiać się będzie na pozycji managera i opisywać pokrótce, jakich zasad powinien on przestrzegać w związku z ubiorem, aby uniknąć modowych wpadek i zawsze dobrze się prezentować.

Po pierwsze warto zdecydować się na jeden, dominujący kolor. W sytuacjach biznesowych najlepiej sprawdzi się granat, różne odcienie szarości czy brąz. Lepiej unikać czerni. Następnie w tym kolorze kupić należy wszystkie podstawowe elementy garderoby. Aby uniknąć nudy i monotonii można ją urozmaicić różnobarwnymi, choć stonowanymi dodatkami, czyli koszulą, krawatem, szalem i tym podobnymi. Dominujący kolor pomaga w tworzeniu spójnych stylizacji, dodatkowo konsekwencja w wyglądzie implikuje także konsekwencję w zachowaniu.

Wszystkie ubrania powinny być naturalnie jak najlepszej jakości. Garderobę należy odświeżać zawsze wtedy, kiedy zajdzie taka potrzeba – warto podążać za obowiązującymi trendami, oczywiście sugerując się przy tym zdrowym rozsądkiem. Ubrania należy też wymieniać zawsze wtedy, kiedy zmieni się nasza figura, tak aby było one zawsze „skrojone na miarę”.

W przypadku udziału w konkretnym wydarzeniu należy dowiedzieć się wcześniej, jaki dress code jest tam obowiązujący i z góry przygotować dla siebie odpowiedni strój. Źle widziany może być zarówno zbyt casualowy look, jak i przesadna elegancja. Jeśli w Twoim miejscu pracy na co dzień nosi się raczej luźny strój, zawsze miej „pod ręką” bardziej elegancką stylizacje na wypadek nieprzewidzianych sytuacji.

Kompletując garderobę pamiętaj, że to, jak widzą nas inni przekłada się na to, w jaki sposób o nas myślą i jak nas traktują. Jeśli będziesz dobrze się prezentować nie tylko staniesz się godnym partnerem do biznesowych rozmów, ale też zyskasz szacunek podległych Ci osób.

Photo by Rene Asmussen from Pexels