Samochód dla firmy
Biznes,  Firma

Jaki samochód dla firmy wybrać?

Jeszcze nie tak dawno temu samochody służbowe traktowane były w Polsce przez przedsiębiorców jako zło konieczne. Musiały one spełniać swoją podstawową funkcję, ale na tym ich rola się kończyła.

Stawiano więc przede wszystkim na najtańsze samochody z segmentu A, bez zbędnych wygód. Obecnie czasy znacznie się zmieniły, a samochody służbowe są często nie tylko narzędziem pracy, ale także wizytówką firmy, dlatego do ich zakupu przykłada się o wiele większe znaczenie. Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę?

Po pierwsze oczywiście najważniejsza jest cena. Przed dokonaniem zakupu należy ustalić jej górną granicę z niewielkim marginesem na ewentualne negocjacje. Sztywna granica znacznie zawęża grupę dostępnych modeli. Należy też mieć na uwadze to, że sam koszt zakupu to nie wszystko. Liczą się przede wszystkim koszty eksploatacji, zwłaszcza w firmach, gdzie służbowych samochodów jest dużo.

Warto wówczas postawić na znacznie oszczędniejsze w użytkowaniu diesle, aniżeli standardowe modele na benzynę. Kolejną cecha, która powinna być brana pod uwagę to niezawodność konkretnego modelu. Samochody takie są zwykle po kilku latach odsprzedawane, dlatego ich stan ma ogromne znaczenie na rzeczywisty koszt, jaki ponosi firma. To, ile będzie kosztować konkretny model, nie tylko w momencie zakupu, ale też podczas użytkowania ma ogromne znaczenie, dlatego zwykle rezygnuje się ze specjalnych „bajerów”, w jakie mogą być wyposażone samochody. To, na czym jednak zdecydowanie nie należy oszczędzać, jest bezpieczeństwo naszych pracowników.

Nawet w przypadku zakupu samochodów używanych należy upewnić się, że są one w stu procentach sprawne, mają wszystkie niezbędne przeglądy i tak dalej. Cena i niezawodność jest równie istotna w przypadku wszystkich rodzajów działalności, która wymaga od pracodawcy zakupu samochodów służbowych. Oczywiście poszczególne dziedziny będą wymagać indywidualnego podejścia i rozwiązań. Inny model samochodu sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstwa zajmującego się handlem, inny konieczny jest w przypadku aut dla kadry menadżerskiej.

Photo by Sarmad Mughal from Pexels