Marketing

Co zrobić by twoja kampania marketingowa zakończyła się sukcesem?

Idealnie byłoby przed zaplanowaniem kampanii marketingowej, abyś miał plan marketingowy dla swojej firmy.

Plan marketingowy jest Twoim głównym planem dla Twojej małej firmy. Zapewnia ogólne cele marketingowe i strategie przyciągnięcia rynku docelowego do twoich produktów i / lub usług. Z drugiej strony kampania marketingowa obejmuje tylko jeden mały fragment planu marketingowego – działanie marketingowe zaprojektowane w celu osiągnięcia określonego celu.

Gdy wiesz, jak Twoja kampania marketingowa pasuje do ogólnego planu, możesz określić rynek docelowy i jak najlepiej do niego dotrzeć.

Najpierw ustaw cel i parametry kampanii marketingowej.
Co chcesz osiągnąć w kampanii? Cel kampanii powinien być jak najbardziej szczegółowy. Na przykład większa sprzedaż jest zbyt szeroka. Wymagana jest określona metryka, taka jak określona wielkość sprzedaży określonego produktu lub usługi w określonym czasie. Dlaczego? Dzięki temu paremetery Twojej kampanii są skupione na dokładnym celu i możesz mierzyć skuteczność kampanii.

Powszechną formułą celu kampanii marketingowej jest: Co zostanie osiągnięte + jak długo potrwa kampania marketingowa?
Na przykład sprzedaż masek upiększających twarz wzrośnie o 50 procent w ciągu trzech miesięcy. Lub sprzedaż usług turystycznych wzrośnie o 15 procent w ciągu najbliższych ośmiu tygodni.

Określ sposób pomiaru sukcesu.
Jakich wskaźników zamierzasz użyć? Dzięki tym danym dowiesz się, czy Twoja kampania marketingowa się powiodła. Jeśli nie, dane pozwolą Ci ocenić, czy kontynuacja kampanii jest warta kosztów.

Ustaw budżet kampanii marketingowej.
To ile pieniędzy musisz wydać na kampanię, będzie miało duży wpływ na wybrane przez Ciebie strategie marketingowe. Reklama telewizyjna jest znacznie droższa niż reklama w lokalnej telewizji lub mediach społecznościowych.

Nie polegaj na bezpłatnych strategiach reklamowych i promocyjnych dla Twojej małej firmy. Nie oznacza to, że wszystkie bezpłatne strategie marketingowe są złe, ale marketing zawsze kosztuje, nawet jeśli jest to tylko twój czas. Najskuteczniejszy sposób dotarcia do klientów może nie być tani, więc bądź realistyczny przy ustalaniu budżetu.

Wybierz strategie marketingowe, aby komunikować się z klientami.
Z jakich kanałów komunikacji będziesz korzystać? E-mail? Bezpośrednia poczta? Reklamy online płatne za kliknięcie? Niektóre kanały komunikacji będą lepiej dostosowane do Twojego rynku docelowego i powinieneś znać swój rynek docelowy. Na przykład nie umieszczaj reklam radiowych, jeśli rynek docelowy nie słucha regularnie radia. Zastanów się, gdzie Twój rynek docelowy spędza czas. Gdzie najczęściej widzą lub słyszą i zwracają uwagę na informacje o twoich produktach i / lub usługach? W czasopiśmie? W autobusie? Na swoim smartfonie?

Utwórz oś czasu i plan działania.

Nagrywaj dokładnie, co zamierzasz zrobić i kiedy. To znacznie zwiększy szanse.
Załóżmy na przykład, że sprzedajesz foteliki rowerowe zaprojektowane tak, aby były wygodniejsze niż większość. Oto możliwy plan kampanii:

– Zasponsoruj lokalny wyścig rowerowy
– Wyślij komunikat prasowy, gdy zostaniesz sponsorem (bezpłatnie, jeśli zrobisz to sam).
– Wyślij kolejną informację prasową przed wyścigiem.
– Umieść serię reklam w lokalnej gazecie, jedną w czerwcu, jedną w lipcu, dwie w sierpniu i jedną po wydarzeniu we wrześniu
– Zamieść informacje sponsora na swojej stronie firmowej na Facebooku

To tylko kilka przykładów i porad z których możesz skorzystać, ale na pewno wpadniesz na wiele własnych pomysłów. Powodzenia!